Rob i T-magasine (Japan)

Här kommer en intervju ifrån en tidning i Japan. Underbara foton! :D

 



Klicka för att förstora.


Översättning

"Robert är en het stjärna för tonåringar och förväntas välja roller som hans fans skulle förvänta sig."

Rob: "Jag väljer en roll där folk kan se mig som en människa. Jag vill inte bli "stereotyp-castad", hamna i ett fack, och jag ville bli igenkänd som en individ. Det handlar inte om image utan om att mig och min fortsatta karriär. Jag tyckte det var viktigt att ge en prestation som skulle lämna ett annorlunda intryck än de gjort tidigare."

Det plötsliga ökningen av populära skådespelare som Robert Pattinson (och Zac Efron, Sam Worthington, James McAcoy) hotar att 'avkröna' andra sexiga stjärnor som Johnny Depp och Brad Pitt. Det är därför som de har gjort smarta val; att fokusera deras karriärer längs samma väg som deras företrädare redan har rest. De vill bli något mer än bara en tillfällig sexsymbol, utan skådespelare vars popularitet inte bleknar bort snabbt.

Om man ser det på detta sätt; sexiga skådespelare har en framtid fylld av möjligheter, så länge de kan garantera flexibilitet. Utan att vara bundna vid en enda image så utforskar de nya projekt och tillsammans med skaparna av dessa verk så upptäcker de nya sidor hos sig själva. Det verkar enkelt på ytan, men om de inte har en bra självinsikt så finns det ingen mening i det alls.

De skådespelare som utmanar sig själva och inte sätter gränser kommer fortsättningsvis förkroppsliga olika roller som i sin tur kommer hålla deras publik ivriga och intresserade. De skådespelare som kan få människor att tänka; "Jag vill ser mer och fler av hans filmer!" är de som kommer bli bestående sexsymboler".

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0